موسسه آموزشی متروپل ترکیه

ساخت وبلاگ

تاریخ دندانپزشکی در ترکیه سالهاست که به عنوان فصل تاریخ پزشکی در ترکیه مورد مطالعه قرار می گیرد. با این حال، جراحی های دندان یک فضای هنری و پزشکی نیز محسوب می گردد همانند کل جهان در قرن 19 در ترکیه نیز به عنوان یک رشته نوظهور شروع به رشد کرد، و به یک حرفه ی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است که به عنوان یک علم جداگانه مورد مطالعه قرار گیرد.این رشته در ترکیه تحت شاخه هایی از رشته علم پزشکی به عنوان یک رشته جدا در نظر گرفته شد و در قرن 20 شروع به توسعه یافت.ظهور دندانپزشکی به عنوان یک حرفه مستقل، که با برنامه های مربوط به معالجه دندان پزشکی که در سال 3000 قبل از میلاد با آن روبرو شد، آغاز شد یعنی در قرن 18 صورت گرفت.

تاریخچه دندانپزشکی در ترکیه

در قرن نوزدهم، طب عثمانی بیش از قرن های دیگر چهره خود را رو به غرب چرخاند و تحت تاثیر علم غرب شخصیتی مدرن تر به دست آورد. جنبش های اصلاحات و مشروطیت  نیز در این امر پیشگام بودند. با آغاز جمهوری ترکیه، پایه های بسیاری از سازمان ها که نگاه مدرن به خود می گیرند، گذاشته شد و روی آوردن به پزشکی مدرن و آموزش دندانپزشکی در این دوره فعالیت خود را آغاز نمود.

مرکز پزشکی  Cerrahane-i Amire که در 14 مارس 1827 تأسیس شده است، اولین مرحله مدرن آموزش پزشکی در کشور ترکیه را تشکیل می دهند. این مدرسه بعداً با پزشکی ادغام شد و در سال 1938 به مکتبی Şahane تغییر نام داد. دانشکده دندانپزشکی که در تاریخ 22 نوامبر 1908 پس از اینکه پزشکی مدنی عنوان دانشکده را در تاریخ 01/10/1908 گرفت، تأسیس شد، تحصیلات برای این رشته در 28 اکتبر 1909 آغاز گردید. از زمان تأسیس این دانشکده دندانپزشکی، آموزش دندانپزشکی شکلی مدرن به خود گرفته است.

دانشکده دندانپزشکی در ترکیه

دانشکده دندانپزشکی استانبول، که اولین مدرسه دندانپزشکی است، در سال 1908 در دوره وزیر آموزش و پرورش Emrullah Efendi  (1858-1914)  توسط معاون اول دانشکده پزشکی

Cemil Topuzlu  (1869-1958) تاسیس شد و این دانشکده به  Halit Şazi  (1921- 1869) واگذار شد.

پروفسور Cemil Topuzlu  (1866-1958) که تأسیس مدرسه دندانپزشکی را انجام داد، در کتاب خود بنام "خاطرات 80 ساله من" را به شرح زیر توصیف می کند:

"در پزشکی نظامی، اعضای هیئت علمی را جمع کردیم و تصمیم گرفتیم در 24 ژوئیه 1908 اصلاحات را انجام دهیم. در آن زمان 3 مارشال، بسیاری ژنرال ها و 185 سرباز در رده های دیگر حضور داشتند. ما یک لایحه تهیه کردیم که از 27 به بعد کاهش می یابد. بنابراین، پس انداز 60،000 طلا حاصل شد و کادر ارزیابی اعضای هیئت علمی دندانپزشکی را در میان پیش نویس بودجه دانشکده پزشکی فشرده کردم. من اوضاع را برای امرالله افندی وزیر آموزش و پرورش توضیح دادم. در حالی که بودجه تصویب شد، دانشکده دندانپزشکی بدون نام تاسیس شد. برای اینکه در آینده مورد انتقاد قرار نگیرم، من نگفتم که این کار را خودم انجام داده ام و از وزیر آموزش و پرورش خواستم این کار را انجام دهد.

دوره های آموزشی دندانپزشکی در ترکیه

دوره آموزش دندانپزشکی مطابق با مدارس فرانسوی آن زمان 2 ساله بود. طبق اولین برنامه درسی، دوره های فیزیک، گیاه شناسی و جانورشناسی توسط معلمان داروسازی تدریس می شد.

برنامه درسی اول؛ 9 نوامبر 1909:

- بیماریهای دندانپزشکی و کلینیک

- تئوری و عمل به درمان دندانپزشکی

- آناتومی

- فیزیولوژی، بافت شناسی

- فارماکولوژی دندانپزشکی

- بیهوشی

- حفاظت از سلامت (بهداشت)

سایر خدمات متروپل

 داروسازی در ترکیه   اقامت ترکیه از طریق تحصیل   آموزش زبان ترکی استانبولی

موسسه آموزشی متروپل ترکیه...
ما را در سایت موسسه آموزشی متروپل ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : متروپل metropol98 بازدید : 344 تاريخ : دوشنبه 23 تير 1399 ساعت: 18:28

هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه:

هزینه ها اگر چه بسته به سبک زندگی  شما متفاوت است، اما زندگی برای دانشجویان در ترکیه کاملاً مقرون به صرفه است. در این مقاله، به سؤالات احتمالی که ممکن است در ذهن شما در مورد اقلام اصلی هزینه های یک دانشجوی بین المللی در ترکیه ایجاد شود، پاسخ می دهیم.

شهریه / کمک هزینه:

ترکیه از نظر ارائه گزینه های آموزش با کیفیت بالا با شهریه بسیار پایین در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرو در آموزش عالی و کشور بی نظیری است. حد پایین و بالای مبلغ کمکهای دریافتی از دانشجویان بین المللی توسط دولت تعیین می شود و مبالغ خالص به خود دانشگاه ها واگذار می شود. به همین دلیل شهریه در دانشگاه های ترکیه با توجه به نوع دانشگاه (ایالت یا بنیاد)، سطح تحصیل (کارشناسی یا کارشناسی ارشد)، دانشکده (پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی، حقوق و غیره) و مدت زمان آن متفاوت است. قیمت ها در مقایسه با دانشگاه هایی با کیفیت مشابه در اروپا یا آمریکا مقرون به صرفه هستند. از سال تحصیلی 2018-2019 ، حد بالا و پایین شهریه سالانه آموزش برخی از رشته ها به شرح زیر است:

پزشکی در ترکیه :
هزینه حداقل سالیانه 1773 TL
هزینه حداکثر سالیانه 77720 TL

 
دندانپزشکی در ترکیه:

هزینه حداقل سالیانه 1482 TL

هزینه حداکثر سالیانه 28035 TL

شهریه قبل از ثبت نام دوره ها در ابتدای هر ترم پرداخت می شود. هر سال تحصیلی شامل دو ترم است. بسته به وضعیت پیشرفت تحصیلی خود، می توانید تخفیف یا معافیت کامل با نرخ های مختلف دریافت کنید. برای فرصت های کمک هزینه / معافیت، با امور مالی دانشگاه تان میتوانید در ارتباط باشید و راهنمایی های کامل را اخذ کنید.

اسکان:

بودجه ماهانه شما برای رزرو محل اقامت باید بین 168 TL و 1500 TL متغیر باشد. خوابگاه های دولتی، خوابگاه های دانشگاه، خوابگاه های خصوصی و آپارتمان های کرایه ای هرکدام هزینه های مختلفی دارند. مبالغ خوابگاه بصورت ماهانه پرداخت می شود و به همین دلیل در هنگام اقامت در خوابگاه نیازی به پرداخت ترم تابستان ندارید. با این حال، شما مجبور به پرداخت اجاره خانه به صورت ماهانه، 12 ماه سال بصورت کامل هستید.

برای خوابگاه ها و آپارتمان های اجاره ای، باید در ورودی ماه اول مبلغ مشخصی به عنوان بیانه پرداخت شود. این میزان بسته به پرداخت ماهانه خوابگاه یا اجاره ماهیانه آپارتمان ممکن است متفاوت باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد اسکان را می توان در صفحه اقامت یا دفتر مربوطه ی دانشگاه خود بیابید.

بیمه و مخارج بهداشتی:

بیمه درمانی دانشجویان بین المللی بین سیاست های خصوصی بین 200 تا 400 TL در سال متغیر است. بیمه گذاران خصوصی به شما این امکان را می دهند که خدمات درمانی رایگان را در بیمارستانهای پیمانکاری در محدوده مشخص شده در این سیاست دریافت کنید. مهم است که هنگام عقد قرارداد با این بیمه ها یک نسخه از قرارداد و خط مشی و خدماتی که میتوانید از آنها بدست آورید را با دقت بخوانید.

سایر خدمات متروپل

 داروسازی در ترکیه

تحصیل در ترکیه

موسسه آموزشی متروپل ترکیه...
ما را در سایت موسسه آموزشی متروپل ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : متروپل metropol98 بازدید : 348 تاريخ : دوشنبه 9 تير 1399 ساعت: 17:42

اقامت دانشجویی  چیست


برای اقامت ترکیه از طریق تحصیل یکی از سؤالات اساسی برای افرادی که کشور ترکیه و دانشگاه های این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند این است که در طی دوران تحصیل تحت چه شرایطی در این کشور اقامت خواهند داشت. لذا در ادامه ی مطلب سعی خواهیم کرد نحوه ی اقامت دانشجویی در ترکیه را به آگاهی شما عزیزان برسانیم. بر اساس قانون شماره ۶۴۸۵ موضوع قوانین اتباع خارجی و بندهای مندرج در ماده های ۳۸ الی ۴۱ این قانون نحوه ی اقامت دانشجویی مشخص شده است.

 

افراد واجد شرایط برای دریافت اقامت ترکیه از ظریق تحصیل چه کسانی هستند؟


تمامی افرادی که در یکی از دانشگاه ها یا مؤسسات آموزش عالی کشور ترکیه در مقاطع فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترای تخصصی پذیرفته می شوند؛ می توانند اقامت دانشجویی دریافت نمایند. این نوع از اقامت برای سایر بستگان ایجاد حق اقامت نمی کند ولی در مورد همسر و فرزندان فرد دانشجو برای گرفتن اقامت خانوادگی، داشتن اقامت دانشجویی کمک کننده است.

 

مدت زمان اقامت دانشجویی ترکیه چقدر است؟


معمولا مدت اعتبار اقامت دانشجویی برابر مدت تحصیل می باشد. اما اینکه اداره ی مهاجرت این اقامت را به یک باره در اختیار دانشجو قرار دهد یا همه ساله ملزم به تمدید نماید در اختیار اداره ی مهاجرت همان شهر یا استانی است که شخص اقدام به دریافت اقامت می کند. در مورد افرادی که از طرف نهاد های دولتی و رسمی در قالب بورس و سایر قرارداد های بین المللی به عنوان دانشجو مشغول به تحصیل شوند، این اقامت برابر مدت تحصیل به افراد داده می شود.

 

برای دریافت اقامت ترکیه از ظریق تحصیل چه مدارکی نیاز است؟


قبل از پرداختن به مدارک مورد نیاز باید خاطر نشان ساخت که ارسال درخواست برای دریافت اقامت بصورت آنلاین و از سایت اداره ی مهاجرت اتباع خارجی انجام می شود.

 

برای دریافت اقامت ترکیه از طریق تحصیل متقاضی می بایست دارای:


۱. آدرس مشخص: چنانچه دانشجو در خوابگاه دانشجویی اقامت داشته باشد مدیریت خوابگاه برگه ای مبنی بر اقامت خواهد داد. در صورت اقامت در منزل استیجاری قرارداد رسمی (اجاره نامه با مهر سر دفتر اسناد رسمی NOTER) نشانگر محل اقامت خواهد بود. گاه ممکن است نیاز باشد این اجاره نامه به امضای مسؤلین محلی که زیر مجموعه ای از فرمانداری ها یا بخشداری ها هستند (MUHTARLIK)  نیز برسد و یا از شما خواسته شود از این بخش برگه ای برای تأیید محل اقامت دریافت کنید. در حالت کلی اجاره نامه کافی خواهد بود. 

 

۲. بیمه ی سلامت (بیمه ی درمان): برای دانشجویان در کشور ترکیه دو نوع بیمه وجود دارد. یکی بیمه ی تأمین اجتماعی که دولتی بوده، حق بیمه ی آن بسیار گرانتر از بیمه های خصوصی است. هزینه ی این بیمه سالانه توسط سازمان تأمین اجتماعی مشخص می شود و شخص ملزم است تمامی این مبلغ را هر سال یک بار پرداخت کند. در سال ۲۰۱۹ این مبلغ معادل ۲۴۰۰ لیر ترکیه بوده است. موردی که باید دقت کرد این است که دانشجویان فقط ۳ ماه پس از آغاز به تحصیل می توانند نسبت به دریافت این بیمه اقدام کنند. در غیر اینصورت می بایست از شرکت های خصوصی برای دریافت بیمه ی درمانی مخصوص اتباع خارجی اقدام کنند. بیمه های خصوصی در سال اول بیمه نسبت به بیمه های درمانی دولتی بسیار ارزان می باشد. این بیمه ها دارای سقف پوشش محدود بوده، فقط در مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه معتبر می باشد. اما در شرایط اضطراری این بیمه نیز برای شما کمک کننده خواهد بود. نکته ای که باید بدان دقت کرد این است که در سالهای بعدی تمدید بیمه نامه مانند سال اول خیلی ارزان نخواهد بود مگر آنکه بدون سابقه ی بیمه قبلی نسبت به دریافت بیمه نامه اقدام کنید. هزینه های این نوع از بیمه بسته به سن افراد بوده، مبالغی مابین ۳۰۰-۹۰۰ لیر برای هر سال را در بر می گیرد.

سایر خدمات متروپل

تحصیل در ترکیه   

داروسازی در ترکیه

موسسه آموزشی متروپل ترکیه...
ما را در سایت موسسه آموزشی متروپل ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : متروپل metropol98 بازدید : 357 تاريخ : دوشنبه 2 تير 1399 ساعت: 15:28

خبرنامه